do:
Eur / hod.

10 spôsobov ako si vylepšiť motivačný list

10 spôsobov ako si vylepšiť motivačný list

26.01.2015

Dobrý motivačný list vie byť niekedy oveľa dôležitejší ako životopis. Máte v ňom totiž viac priestoru vyjadriť sa k vašim zručnostiam a skúsenostiam, a tak presvedčiť personalistu niekoľkými vetami. Ak už máte motivačný list napísaný, máme pre vás 10 spôsobov ako ho ešte vylepšiť. Ak ešte motivačný list nemáte, môžete si ho hneď napísať.

Pri viacerých ponukách na brigády aj na našom portáli sa stretnete s požiadavkou zaslania životopisu spolu s motivačným listom, preto by ste mali mať svoj motivačný list pripravený a postupom času ho aktualizovali a vylepšovali.

Nezabudnite na titulok

Snažte sa zaujať. Aj vhodne zvolený titulok (nadpis) vám môže  k tomu pomôcť. Je to úplne prvá vec, ktorú si z motivačného listu personalistu prečíta. Zapojte kreativitu a fantáziu a vymyslite nadpis, s ktorým sa personalista ešte nestretol. Môžete do titulku zahrnúť pracovnú pozíciu, o ktorú sa uchádzate s nejakou vašou silnou vlastnosťou, napr. „Marketingový nadšenec a kreatívec s každodennou dávkou humoru“. Dajte si pozor na to, že nadpis by ale mal korešpondovať so zvyškom textu motivačného listu. Samozrejme všeobecným nadpisom, ktorý je zároveň názvom pozície, nič nepokazíte.

Vyberte si 3 najdôležitejšie zručnosti

Nemalo by sa vám stať, že do motivačného listu sucho vypíšete všetky vaše zručnosti, bez ich ďalšieho popisu. Veľmi často uchádzači v motivačných opisujú svoje vlastnosti takto: „Som kreatívny, zodpovedný, komunikatívny, tímový hráč, flexibilný a pracovitý“. Personalista tak môže dostať aj desať motivačných listov s obdobnou vetou. Ak túto vetu nejak rozviniete, máte šancu sa odlíšiť. Treba si uvedomiť, že zručnosti a skúsenosti sú to najviac, čo sa môže z motivačného listu o vás personalista dozvedieť. Sústreďte sa len na tie najhlavnejšie (niekedy stačí  aj jedna skúsenosť a jedna dôležitá zručnosť), ale opíšte ich viac na konkrétnom príklade – vašej skúsenosti / úspechu z predošlého zamestnania. Ostatné zručnosti, ktoré môžu ešte byť pre danú prácu výhodou len jednoducho spomeňte. Nezabudnite, že rozsah je maximálne jedna A4 strana

Vyrozprávajte sa

Motivačný list na rozdiel od životopisu nie je štruktúrovaný. Máte možnosť napísať aj krátky príbeh (v jadre motivačného listu). Nebojte sa stručne rozpísať konkrétnu udalosť, ktorá jasne popíše, aké benefity firme ponúkate, oproti ostatným uchádzačom. To je to o čo vám vo výberovom procese ide , pozitívne sa odlíšiť od ostatných uchádzačov.

Aké ma posunie práca v novej spoločnosti

Neopisujte len to, čo vy môžete priniesť do firmy, ale spomeňte aj to, čo by práca v novej spoločnosti dala vám. Týmto personalistovi dáte najavo, že o spoločnosti niečo viete a práca v nej bude prospešná pre obe strany, čo je pri každom zamestnaní veľmi dôležité, najmä z pohľadu lojality zamestnancov ku svojmu zamestnávateľovi.

Urobte si malý prieskum

Ako už bolo spomenuté, ešte skôr ako začnete písať motivačný list, mali by ste o danej spoločnosti niečo vedieť. Čím viac informácií o spoločnosti máte, tým väčšia výhoda pre vás. Viete na čo sa zamerať, čo môžete nové do firmy priniesť a ako môže firma pomôcť vám. Aj ak ide o menej známu spoločnosť, viete si dnes už o nej zistiť množstvo informácii. Len ťažko by ste natrafili na spoločnosť, ktorá by nemala svoju webovú stránku, alebo by sa o nej nezmieňoval na internete niekto iný.

4 hlavné časti

Motivačný list má obyčajne štyri hlavné časti:

  • Úvod – vaše stručné predstavenie, prejavenie záujmu (maximálne 3 riadky textu)
  • Jadro – vyrozprávanie sa o vašich kľúčových skúsenostiach a zručnostiach (približne 5 riadkov textu)
  • Zručnosti – vymenujete ďalšie zručnosti, ktoré sú relevantné pre danú pracovnú pozíciu (2 - 3 riadky textu)
  • Záverečné zhrnutie – spomeňte ešte raz to najhlavnejšie, váš záujem o pracovanie na seba a prácu v novej spoločnosti. (2 riadky textu)

Pozor na kľúčové slová

Pozorne si prečítajte inzerát na pracovnú ponuku (brigádu), na ktorý ste reagovali. Po prečítaní si viete zvoliť hneď niekoľko kľúčových slov, ktoré by v motivačnom liste nemali chýbať. Obyčajne ide o kľúčové zručnosti, skúsenosti , vlastnosti uchádzača. Niektorí personalisti sa môžu sústrediť práve na tie, a ak budú v motivačnom liste chýbať, kandidáta do ďalšieho kola nepustí.

Pozor na príslovky veľmi, skutočne, skvele

Hlavne pri opise svojich silných stránok a vlastností by ste tieto príslovky nemali vôbec používať. Personalisti ich nie len, že nemusí brať do úvahy, ale môže sa domnievať o nadhodnocovaní niektorých vašich zručností a skúseností. Ak napíšete dobrý príklad, opíšte vašu skúsenosť, sám personalista usúdi ako silná musí byť vaša zručnosť a akými skúsenosťami disponujete. Neuvádzať napríklad: "Som veľmi skúsený v tomto odbore, a taktiež veľmi zodpovoedný a ochotný pracovať. Práca v tíme mi ide tiež skvele".

Nepreháňajte to s rozsahom – „pravidlo 360“

Určite ste už viackrát počuli, že „menej je niekedy viac“. Pri motivačnom liste to platí rovnako. Ak sa vám podarí napísať dobrý motivačný list, viete personalistu zaujať aj niekoľkými vetami. Namiesto písania dlhého slohu, sa skôr zamerajte na to, čo vám ide, na vaše najsilnejšie zručnosti a na hlavnú myšlienku motivačného listu. Neopisujte všetko do detailov, spomeňte len dôležité fakty, ktoré majú šancu zaujať.
Motivačný list by nemal mať viac ako 360 slov (asi 1800 znakov) - ako už bolo spomenuté vyššie je to maximálne rozsah jednej A4. Svoj životopis majte v digitálnej podobe - písaný na počítači, neposielajte motivačný list písaný rukou.

Ak vám písanie motivačného listu robí problémy, neváhajte navštíviť poradňu portálu Brigada.sk, kde nájdete predpripravený vzor motivačného listu, návod ako ho napísať a množstvo ďalších praktických informácií.

  • Registrácia
    • Ako brigádnik (hľadám brigádu)
    • Ako zamestnávateľ (ponúkam brigádu)
Get it on Google play

Aktuality

11.10.2016

Podporujeme pisateľské súťaže Študentská esej a Cena Ernesta Valka aj v roku 2016

Byť študentom nie je len o chodení do školy. Pri hľadaní brigády či práce sa všetko navyše počíta a našim cieľom je ti tieto možnosti ukazovať. Aj preto sa opäť stávame mediálnym partnerom hneď dvoch pisateľských súťaží so skvelými cenami!

Čítať viac

Objednajte si zobrazenie svojho
loga do pozície TOP
a zvýraznite svoju firmu.

Zvýraznite si svoju brigádu

a označte ako ju TOP.

Zobrazí sa vám na

popredných miestach.

Pridaj si túto brigádu medzi

obľúbené, avšak najskôr sa

musíš prihlásiť na portáli

Ak sa chceš nahlásiť

na túto brigádu musíš

byť na portáli prihlásený

Nová brigáda

TOP brigáda

Občianska inzercia

Zverejnite svoju brigádu na portáli,

najskôr sa však musíte

zaregistrovať a prilásiť.

Potrebujete brigádnika?
Zaregistrujte sa a pridajte
dopyt personálnym agentúram.

Vyhľadajte si brigádnikov

v databáze životopisov,

služba je spoplatnená.

Zaregistrujte sa a požiadajte

o zaradenie do katalógu.

Pridávať brigádu môže

len zamestnávateľ :)

Zadať dopyt môže

iba zamestnávateľ :)

Vyhľadávať v databáze

brigádnikov môže iba

zamestnávateľ :)

Zverejnite svoju brigádu na portáli,

jednu môžete inzerovať zadarmo.

Potrebujete brigádnika?
zadajte svoj dopyt
personálnym agentúram.

Vyhľadajte si brigádnikov

v databáze životopisov,

služba je spoplatnená.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Objednajte si zobrazenie svojho
loga do pozície TOP
a zvýraznite svoju firmu.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Zvýraznite si svoju brigádu

a označte ako ju TOP.

Zobrazí sa vám na

popredných miestach.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Zaregistrujte sa a požiadajte

o zaradenie do katalógu.

Číslo udáva počet brigád, ktoré sa vam aktívne zobrazujú zo všetkých vami zadaných brigád, s ohľadom na počet zaplatených inzerátov.

Číslo udáva počet brigád, ktoré ste si zadali do systému avšak nie všetky sa musia zobrazovať.

Číslo udáva počet vašich brigád označených ako TOP, ktoré sa zobrazujú na popredných miestach.

Objednajte si zobrazenie loga vašej spoločnosti

Vypočítaj si výplatu, dane a odvody

Inzercia brigád súkromných osôb. Vo výsledkoch vyhľadávania sa nezobrazia ponuky podnikateľov a právnických osôb (firiem).