do:
Eur / hod.

8 najčastejších chýb pri hľadaní brigády

8 najčastejších chýb pri hľadaní brigády

25.01.2016

Na to, aby si bol úspešným pátračom potrebuješ tréning a odhalenie zlozvykov, ktoré ti bránia získať správnu brigádu. Ak sa sám seba pýtaš, čo môže byť príčinou neúspechu pri hľadaní brigády, prečítaj si zoznam tých najčastejších, ktoré bránia pri objavení tej pravej.

Hromadné posielanie vzorových formulárov

Hoci formulárový list predstavuje najrýchlejšie riešenie ako rozposlať čo najviac životopisov ako je možné, nie je to najsprávnejšia cesta k úspechu. Najmä pri hľadaní práce kvalita prevyšuje kvantitu.
Lepšia možnosť ako rozposlať všetkým potenciálnym zamestnávateľom list je prispôsobiť každý z motivačných listov, životopisov a portfólií, ktoré odošleš. Obsiahni názov firmy, pozíciu, o ktorú máš záujem, či kľúčové slová späté s firmou.


Ignorovanie sociálnych médií

Sociálne médiá už dávno nepoužívame len na chat s kamarátom. Stali sa nástenkou našej osoby a prostriedkom na spoznávanie trendov. Okrem recenzií obchodov, fotiek z Madagaskaru či odkazov na vedecké články tu môžeme natrafiť aj na ponuky práce. Sociálne siete predstavujú dokonca nástroj na získanie práce. Ich nepoužívanie na tieto účely ťa oberá o obrovské šance aby si natrafil na vysnenú brigádu. Nielen sociálne siete ponúkajú prístup k ponukám práce, ale aj mnoho personalistov ich využíva pri vyhľadávaní správneho kandidáta. Ak sa zaujímaš o serióznu brigádu, fotky z párty, na ktorých hrdo pózuješ s prázdnou fľašou od čírej liehoviny radšej schovaj.


Nepoužívanie osobných značiek

Keď sa nevieš charakterizovať, je ťažké presvedčiť druhého, že potrebujú práve teba. Predtým, než vhupneš do vyhľadávania, zamysli sa nad svojim profesionálnym postojom a skúsenosťami. Až keď si ujasníš svoj obraz a méty, ktoré máš v pláne dosiahnuť v kariére, premeň ich na osobnú značku, akoby „postavičku“ o ktorú firmy s nadšením obohatia rady svojich zamestnancov.


Nezáujem o prácu či firmy, ktoré zamestnávajú

Okrem perfektných skúseností či zručností, zamestnávatelia hľadajú kandidátov, ktorí prejavia túžbu a záujem o firmu a jej poslanie. Ak ťa vôbec nezaujíma, či firma vyrába autá alebo zubné kefky, neurobíš tým dobrý dojem.
Predtým, než odošleš životopis a pred interview, prečítaj si aspoň krátky opis firmy a urob stručný prieskum. Naštuduj si poslanie firmy, a snaž sa vypichnúť také skúsenosti, ktoré firma potrebuje.


Zlý dojem v predošlej práci

Súčasťou životopisov býva často aj referencia s kontaktom na predošlého zamestnávateľa. Asi by ti veľmi nepomohlo, ak ti miesto pozvania na pohovor prišiel e-mail : „ďakujeme, ale sadistov neprijímame“. Tak sa ovládni a miesto prejavenia zúrivých emócií daj výpoveď a odíď za lepšou budúcnosťou. Na druhej strane, nikdy nevieš kedy sa ti dobré vzťahy s bývalými kolegami môžu zísť.


Hľadanie len na základe názvu práce

Pokým ty vieš identifikovať prácu špecifickým názvom, každý zamestnávateľ môže mať rôzne názvy pre rovnaké pracovné úlohy. Ak sa sústredíš len na názvy profesií, zúžiš tým vyhľadávanie. Možno sa tak pripravíš o šancu na perfektnú zhodu s tvojim očakávaniami
Miesto sústredenia sa na názov pozície vyskúšaj vyhľadávanie podľa odvetvia či časovej dostupnosti.


Precenenie svojich schopností a tlačenie na pílu

Jedna vec je byť sebaistý a ukázať, že si ten pravý pre danú prácu, no úplne iný príbeh je preceniť sa až s dojmom namyslenosti. Nepoužívaj formulky typu: „určite žiadny zo zamestnancov nevie pripraviť takú kávu s penou ako ja“. Radšej ukáž svoje pozitívne stránky, aby pochopili, že im do firmy zapadáš ako skladačka puzzle. Každý človek rád počuje, keď mu chceš pomôcť na ceste k cieľom. Tak, ako je pre starkú pomoc pri zjedení celej krupicovej kaše, tak aj vedúci potrebuje počuť, že jeho cieľ mu pomôžeš dosiahnuť.


Minimum času na hľadanie

Stráviť pár minút každý deň hľadaním práce to je ako výstrel do tmy. Za taký krátky čas je minimálna šanca preniknúť hlbšie do mora ponúk, ktoré ti internet ponúka. Aby si bol úspešný v hľadaní, potrebuješ investovať nielen viac času, ale aj koncentrácie. Snaž sa odizolovať od pradenia mačky či sestriných cvičení na flaute a sústreď sa na firmy, o ktoré máš záujem. Urči reálne ciele na každý deň a pokús sa ich dosiahnuť. Vypni v hlave ten americký film, v ktorom ťa na ulici osloví filmový režisér z Hollywoodu. Za dobrou prácou sa treba obracať.


Hoci tieto chyby môžu znieť nevinne, mal by si robiť čo je v tvojich silách, aby si prekonal konkurenta pri hľadaní práce. Trénuj a nezúfaj, ak ti nevyjde prvý pokus. Je to šanca na zlepšenie svojich zručností v prijímacom procese. Po malých krokoch skúmaj svoje chyby a vyvaruj sa im pri kráčaní za úspešným hľadaním brigády.

 

  • Registrácia
    • Ako brigádnik (hľadám brigádu)
    • Ako zamestnávateľ (ponúkam brigádu)
Get it on Google play

Aktuality

30.03.2022

Poradňa pre zamestnávateľov inzerentov

Ako správne narábať s naším portálom a ako si získať, čo najviac brigádnikov? Poradňa nie je iba pre brigádnikov, ale i zamestnávateľov, ktorí to na našom portály ešte nepoznajú a potrebujú poradiť!

Čítať viac

Objednajte si zobrazenie svojho
loga do pozície TOP
a zvýraznite svoju firmu.

Zvýraznite si svoju brigádu

a označte ako ju TOP.

Zobrazí sa vám na

popredných miestach.

Pridaj si túto brigádu medzi

obľúbené, avšak najskôr sa

musíš prihlásiť na portáli

Ak sa chceš nahlásiť

na túto brigádu musíš

byť na portáli prihlásený

Nová brigáda

TOP brigáda

Občianska inzercia

Zverejnite svoju brigádu na portáli,

najskôr sa však musíte

zaregistrovať a prilásiť.

Potrebujete brigádnika?
Zaregistrujte sa a pridajte
dopyt personálnym agentúram.

Vyhľadajte si brigádnikov

v databáze životopisov,

služba je spoplatnená.

Zaregistrujte sa a požiadajte

o zaradenie do katalógu.

Pridávať brigádu môže

len zamestnávateľ :)

Zadať dopyt môže

iba zamestnávateľ :)

Vyhľadávať v databáze

brigádnikov môže iba

zamestnávateľ :)

Zverejnite svoju brigádu na portáli,

jednu môžete inzerovať zadarmo.

Potrebujete brigádnika?
zadajte svoj dopyt
personálnym agentúram.

Vyhľadajte si brigádnikov

v databáze životopisov,

služba je spoplatnená.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Objednajte si zobrazenie svojho
loga do pozície TOP
a zvýraznite svoju firmu.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Zvýraznite si svoju brigádu

a označte ako ju TOP.

Zobrazí sa vám na

popredných miestach.

Táto funkcia je určená len

pre zamestnávateľov.

Zaregistrujte sa a požiadajte

o zaradenie do katalógu.

Číslo udáva počet brigád, ktoré sa vam aktívne zobrazujú zo všetkých vami zadaných brigád, s ohľadom na počet zaplatených inzerátov.

Číslo udáva počet brigád, ktoré ste si zadali do systému avšak nie všetky sa musia zobrazovať.

Číslo udáva počet vašich brigád označených ako TOP, ktoré sa zobrazujú na popredných miestach.

Objednajte si zobrazenie loga vašej spoločnosti

Vypočítaj si výplatu, dane a odvody

Inzercia brigád súkromných osôb. Vo výsledkoch vyhľadávania sa nezobrazia ponuky podnikateľov a právnických osôb (firiem).

Max. veľkosť súboru 2Mb. Povolené typy súborov: doc, docx, pdf, txt, rtf, odt

Na tomto mieste je možné reagovať na životopis